unbekannter Gast

The Rainbow Serpent#

The Rainbow Serpent
The Rainbow Serpent, 2007
Photo: H. Maurer

The Rainbow Serpent plays an important part in the mythology of the Aborigines.

An example: A child wept and wept because its mother didn't look after it well enough. The snake was disturbed. But it didn't do the "obvious", namely eat the child, or/and the mother (as punishment), but it devoured the entire tribe.

This is an example that in a tribe everyone is responsible for the others: therefore not only the mother is punished but all the others too.

Die Regenbogenschlange spielt in der Mythologie der Aborigines eine wichtige Rolle.

Ein Beispiel: Ein Kind weinte und weinte, weil es von seiner Mutter nicht gut betreut wurde. Die Schlange fühlte sich gestört. Sie tat nun nicht das "Offensichtliche", nämlich das Kind zu verspeisen, oder/und auch die Mutter (als Strafe), sondern sie verschlang den ganzen Stamm.

Dies ist ein Beispiel, dass in einem Stamm jeder für jeden verantwortlich ist: also wird nicht nur die Mutter für ihre Nachlässigkeiten bestraft, sondern alle.