Seite - 74 - in ElFo - Elementarpädagogische Forschungsbeiträge, Band Jahrgang 3 / Heft 1 / 2021
Bild der Seite - 74 -
Text der Seite - 74 -
Indicators of educator-child-interaction quality in early childhood education
ElFo – Elementarpädagogische Forschungsbeiträge (2021), 3 (1), S. 61-76
74
early childhood education.] In M. Wertfein; A. Wildgruber, C. Wirts, & F. Becker-Stoll (Hrsg.),
Interaktionen in Kindertageseinrichtungen. Theorie und Praxis im interdisziplinären Dialog. (S.
22-34). Göttingen: Vandenhoeck, and Ruprecht.
Remsperger, Regina (2013). Das Konzept der Sensitiven Responsivität. Ein Ansatz zur Analyse des
pädagogischen Antwortverhaltens in der ErzieherInnen-Kind-Interkation. [The concept of Sen-
sitive Responsivity. An Approach to the Analysis of Pedagogical Responsiveness in Educator-
Child Interaction.] Frühe Bildung, 1, 12-19.
Rettenbacher, Karoline; Eichen, Lars; Pfiffner, Manfred; & Walter-Laager, Catherine (in press). Age-
appropriate performance expectations and learning objectives of early childhood teachers in
the field of mathematics in a country comparison Austria and Switzerland. In: S. Dunekacke, K.
Eilerts, T. Koinzer, A. Jegodtka, & L. Jenßen (Eds.). Early Childhood Teachers‘ Professional Com-
petence in Mathematics: International Perspectives. Routledge Taylor & Francis.
Shulman, Lee S. (1986). Those Who Understand: Knowledge Growth in Teaching. Those Who Under-
stand: Knowledge Growth in Teaching. Educational Researcher, 15(2), 4-14.
Smidt, Wilfried; & Embacher, Eva-Maria (2021). Examining the factorial validity of the Individualized
Classroom Assessment Scoring System in preschools in Austria. International Journal of Early
Years Education, DOI: 10.1080/09669760.2021.1893158
Statistik Austria (2019). Kinderbetreuungsquoten nach Einzeljahren 2018. [Childcare rates by individ-
ual year 2018]. Abgerufen am 08.12.2020 von https://www.statistik.at/web_de/statis-
tiken/menschen_und_gesellschaft/bildung/kindertagesheime_kinderbetreuung/021658.html
Sylva, Kathy; Melhuish, Edward; Sammons, Pam; Siraj-Blatchford, Iram; & Taggart, Brenda (2004).
The Effective Provision of Pre-school Education (EPPE) Project: Findings from pre-school to end
of key stage 1. Nottingham: Department for Education and Skills. Abgerufen am 09.10.2020
von https://ro.uow.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?referer=&httpsredir=1&article=3155&con-
text=sspapers
Tietze, Wolfgang; Becker-Stoll, Fabienne; Bensel, Joachim; Eckhardt, Andrea; Haug-Schnabel, Ga-
briele; Kalicki, Bernhard; Keller, Heidi; & Leyendecker, Birgit (Hrsg.) (2013): Nationale Untersu-
chung zur Bildung, Betreuung und Erziehung in der frühen Kindheit (NUBBEK) [National Survey
of Early Childhood Education, Care, and Learning]. Weimar: Berlin.
von Suchodoletz, Antje; Fäsche, Anika; Gunzenhauser, Catherine; & Hamre, Brodget (2014). A typical
morning in preschool. Observations of teacher–child interactions in German preschools. Early
Childhood Research Quarterly, 29(4), 509-519.
Viernickel, Susanne; & Fuchs-Rechlin, Kirsten (2016). Fachkraft-Kind-Relationen und Gruppengrößen
in Kindertageseinrichtungen. Grundlagen. Analysen. Berechnungsmodelle. [Specialist-child ra-
tios and group sizes in day-care centres. Basics. analyses. Calculation models]. In S. Viernickel,
K. Fuchs-Rechlin, P. Strehmel, Ch. Preissing, J. Bensel, & G. Haug-Schnabel (Hrsg.), Qualität für
alle. Wissenschaftlich begründete Standards für die Kindertagesbetreuung. (S. 11-130). Frei-
burg im Breisgau: Herder-Verlag.
Wadepohl, Heike (2017). Die Gestaltung wertschätzender Interaktionen als eine Facette der Bezie-
hungsqualität in der Kita [The design of appreciative interactions as a facet of relationship qua-
lity in the daycare center]. In H. Wadepohl, K. Mackowiak, K. Föhlich-Gildhoff & D. Weltzien
(Hrsg.), Interaktionsgestaltung in Familie und Kindertagesbetreuung (S. 171-198). Wiesbaden:
Springer.
ElFo
Elementarpädagogische Forschungsbeiträge, Band Jahrgang 3 / Heft 1 / 2021
- Titel
- ElFo
- Untertitel
- Elementarpädagogische Forschungsbeiträge
- Band
- Jahrgang 3 / Heft 1 / 2021
- Herausgeber
- Lars Eichen
- Eva Pölzl-Stefanec
- Ort
- Graz
- Datum
- 2021
- Sprache
- deutsch
- Lizenz
- CC BY-NC 3.0
- Abmessungen
- 21.0 x 29.7 cm
- Seiten
- 109
- Kategorien
- Zeitschriften ElFo- Elementarpädagogische Forschungsbeiträge