Page - 103 - in Algorithmuskulturen - Über die rechnerische Konstruktion der Wirklichkeit
Image of the Page - 103 -
Text of the Page - 103 -
3. #trendingistrending 103
Garnham, N. (1979): »Contribution to a Political Economy of Mass-Communi-
cation«, in: Media, Culture & Society 1 (2), S. 123-146.
Gerlitz, C./Lury, C. (2014): »Social Media and Self-evaluating Assemblages: On
Numbers, Orderings and Values«, in: Distinktion: Scandinavian Journal of
Social Theory 15 (2), S. 174-188.
Giddens, A. (1984): The Constitution of Society: Outline of the Theory of Structur-
ation, Berkeley, CA: University of California Press.
Gillespie, T. (2010): »The Politics of ›Platforms‹«, in: New Media & Society 12 (3),
S. 347-364.
Gillespie, T. (2012): »Can an Algorithm Be Wrong?«, in: Limn 2, abgerufen auf:
http://limn.it/can-an-algorithm-be-wrong/ (zuletzt am 26. Mai 2015).
Gillespie, T. (2014): »The Relevance of Algorithms«, in: Gillespie, T./Boczkow-
ski, P./Foot, K. (Hg.): Media Technologies: Essays on Communication, Materi-
ality, and Society, Cambridge, MA: MIT Press, S. 167-194.
Gillespie, T. (2016): »Algorithm«, in: Peters, B. (Hg.): Digital Keywords: A Vo-
cabulary of Information Society and Culture, Princeton, NJ: Princeton Uni-
versity Press, S. 18-30.
Gillespie, T./Seaver, N. (2015): »Critical Algorithm Studies: A Reading List«,
in: Social Media Collective, abgerufen auf: http://socialmediacollective.org/
reading-lists/critical-algorithm-studies/ (zuletzt am 26. Mai 2015).
Gillespie, T./Boczkowski, P./Foot, K. (2014): »Introduction«, in: dies. (Hg.): Me-
dia Technologies: Essays on Communication, Materiality, and Society, Cam-
bridge, MA: MIT Press, S. 1-17.
Granka, L.A. (2010): »The Politics of Search: A Decade Retrospective«, in: The
Information Society 26, S. 364-374.
Grosser, B. (2014): »What Do Metrics Want? How Quantification Prescribes So-
cial Interaction on Facebook«, in: Computational Culture 4, abgerufen auf:
http://computational-culture.net/article/what-do-metrics-want (zuletzt am
26. Mai 2015).
Halavais, A. (2008): Search Engine Society, Cambridge, UK and Malden, MA:
Polity.
Hallin, D. (1992): »Sound Bite News: Television Coverage of Elections, 1968-
1988«, in: Journal of Communication 42 (2), S.
5-24.
Hallinan, B./Striphas, T. (2014): »Recommended for You: The Netflix Prize and
the Production of Algorithmic Culture«, in: New Media & Society, vor dem
Druck online veröffentlicht am 23. Juni 2014. doi: 10.1177/1461444814538646.
Hanrahan, N.W. (2013): »If the People Like It, It Must Be Good: Criticism, De-
mocracy and the Culture of Consensus«, in: Cultural Sociology 7 (1), S. 73-
85.
Havens, T./Lotz, A.D./Tinic, S. (2009): »Critical Media Industry Studies: A Re-
search Approach«, in: Communication, Culture & Critique 2 (2), S.
234-253.
Algorithmuskulturen
Über die rechnerische Konstruktion der Wirklichkeit
- Title
- Algorithmuskulturen
- Subtitle
- Über die rechnerische Konstruktion der Wirklichkeit
- Author
- Robert Seyfert
- Editor
- Jonathan Roberge
- Publisher
- transcript Verlag
- Date
- 2017
- Language
- German
- License
- CC BY-NC-ND 4.0
- ISBN
- 978-3-8394-3800-8
- Size
- 14.8 x 22.5 cm
- Pages
- 242
- Keywords
- Digitale Kulturen, Medienwissenschaft Kultur, Media studies, Technik, Techniksoziologie, Kultursoziologie, Neue technologien, sociology of technology, new technologies, Algorithmus
- Category
- Technik