Page - 73 - in ElFo - Elementarpädagogische Forschungsbeiträge, Volume Jahrgang 3 / Heft 1 / 2021
Image of the Page - 73 -
Text of the Page - 73 -
Indicators of educator-child-interaction quality in early childhood education
ElFo – Elementarpädagogische Forschungsbeiträge (2021), 3 (1), S. 61-76
73
Hildebrandt, Frauke; Walter-Laager, Catherine; Flöter, Manja; & Pergande, Bianka (2020).
Abschlussbericht zur Studie BIKA – Beteiligung von Kindern im KiTa Alltag [Final report on the
BIKA study - Participation of children in everyday life at daycare centers]. Gefördert vom
BMFSFJ. Abgerufen am 10.05.2021 von https://www.pina-research.de/content/3-for-
schung/2-publikationen/bika_abschlussbericht.pdf
Jank, Werner; & Meyer, Hilbert (2020). Didaktische Modelle [Didactic models]. (14. Aufl.). Berlin: Cor-
nelsen.
Kuger, Susanne; & Kluczniok, Katharina (2008). Prozessqualität im Kindergarten – Konzept, Umset-
zung, Befunde [Process quality in kindergarten - concept, implementation, findings]. Zeitschrift
für Erziehungswissenschaft, Sonderheft 11, 159-177.
Lange, Imke; & Gogolin, Ingrid (2010). Durchgängige Sprachbildung: Eine Handreichung [Consistent
language education: A handout]. Münster: Waxmann.
Lutz, Roland (2016). Zusammenhänge von Partizipation und Resilienz. [Connections between partici-
pation and resilience] In R. Knauer; & B. Sturzenhecker (Hrsg.), Demokratische Partizipation
von Kindern. (S. 90-105). Weinheim: Beltz-Juventa-Verlag.
Meyer, Hilbert; & Walter-Laager, Catherine (2012). Leitfaden für Lehrende in der Elementarpädago-
gik [Guide for teachers in elementary education]. Berlin: Cornelsen.
Meyer, Hilbert; & Walter-Laager, Catherine (2019). Grundlagen der Didaktik [Basics of didactics]. In
I. Schenker (Hrsg.), Didaktik in Kindertageseinrichtungen. Eine systemisch-konstruktivistische
Perspektive. (2. Aufl.) (S. 184-214). Weinheim: Beltz Juventa.
Mashburn, Andrew; Pianta, Robert; Hamre, Bridget K.; Downer, Jason; Barbarin, Oscar; Bryant,
Donna; Burchinal, Margaret; Early, Diane M.; & Howes, Carollee (2008). Measures of Class-
room Quality in Prekindergarten and Children's Development of Academic, Language, and So-
cial Skills. Child Development, 79 (3), 732-749.
Melhuish, Edward; Ereky-Stevens, Katharina; Petrogiannis, Konstantinos; Ariescu, Anamaria; Pen-
deri, Efthymia; Rentzou, Konstantina; Tawell, Alice; Leseman, Paul; & Broekhuisen, Martine
(2015). A review of research on the effects of Early Childhood Education and Care (ECEC) upon
child development - CARE project. Abgerufen am 25.08.2020 von http://ecec-care.org/re-
sources/publications/
Moyles, Janet; Adams, Siân; & Musgrove, Alison (2002). SPEEL. Study of Pedagogical Effectiveness in
Early Learning. Research Report. Norwich: Queen’s Printer.
National Institutes of Health (2006). The NICHD study of early childcare and youth development. Find-
ings for Children up to Age 4½ Years. Verfügbar unter: https://www1.nichd.nih.gov/publica-
tions/pubs/documents/seccyd_06.pdf [09.12.2020]
Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) (2016). PF3.2: Enrolment in child-
care and pre-school. Paris: OECD Publishing. Abgerufen am 01.12.2020 von
https://www.oecd.org/els/soc/PF3_2_Enrolment_childcare_preschool.pdf
Petermann, Franz; & Wiedebusch, Silvia (2016). Emotionale Kompetenz bei Kindern [Emotional com-
petence in children]. (3. überarbeitete Aufl.). Göttingen: Hogrefe-Verlag.
Petritsch, Mailina; Sonnleithner, Tanja; & Walter-Laager, Catherine (in preperation). Erlebbare Inter-
aktionen von Kindern in Krippen und deren Auswirkung auf die Entwicklung. [Perceptual inter-
actions of children in nurseries and their impact on development].
Pianta, Robert (2017). Beobachtung und Weiterentwicklung der Fachkraft- Kind-Interaktionen in der
Frühpädagogik. [Observation and further development of professional-child interactions in
back to the
book ElFo - Elementarpädagogische Forschungsbeiträge, Volume Jahrgang 3 / Heft 1 / 2021"
ElFo
Elementarpädagogische Forschungsbeiträge, Volume Jahrgang 3 / Heft 1 / 2021
- Title
- ElFo
- Subtitle
- Elementarpädagogische Forschungsbeiträge
- Volume
- Jahrgang 3 / Heft 1 / 2021
- Editor
- Lars Eichen
- Eva Pölzl-Stefanec
- Location
- Graz
- Date
- 2021
- Language
- German
- License
- CC BY-NC 3.0
- Size
- 21.0 x 29.7 cm
- Pages
- 109
- Categories
- Zeitschriften ElFo- Elementarpädagogische Forschungsbeiträge