Page - 114 - in JRFM - Journal Religion Film Media, Volume 04/02
Image of the Page - 114 -
Text of the Page - 114 -
Revisiting the Relevance of Conceptualism of Godard’s Film |
113www.jrfm.eu
2018, 4/2, 83–113
La paresse (Jean-Luc Godard, FR 1962).
La Passion de Jeanne d’Arc (Carl Theodor Dreyer, FR 1928).
La strada (Federico Fellini, IT 1954).
Le Mépris (Jean-Luc Godard, FR/IT 1963).
Lisbon Story (Wim Wenders, DE/PT 1994)
Noriko Trilogy (Late Spring, Yasujiro Ozu, JPN 1949; Early Summer, Yasujiro Ozu, JPN 1951; Tokyo
Story, Yasujiro Ozu, JPN 1953).
Paris nous appartient (Jacques Rivette, FR 1961).
Pierrot le fou (Jean-Luc Godard, FR/IT 1965).
Rashomon (Akira Kurosawa, JPN 1950)
Satyricon (Federico Fellini, IT/FR 1969).
Slacker (Richard Linklater, US 1990).
The Godfather (Francis Ford Coppola, US 1972).
Tout va bien (Jean-Luc Godard / Jean-Pierre Gorin, FR/IT 1972).
Twin Peaks (David Lynch / Mark Frost, US 1990–1991).
Umberto D (Vittorio de Sica, IT 1952).
Une histoire d’eau (Jean-Luc Godard / François Truffaut, FR 1968).
Veronika Voss (Die Sehnsucht der Veronika Voss, Rainer Werner Fassbinder, DE 1982).
Vertigo (Alfred Hitchcock, US 1958).
Vivre sa vie (Jean-Luc Godard, FR 1962).
Week-end (Jean-Luc Godard, FR/IT 1967).
JRFM
Journal Religion Film Media, Volume 04/02
- Title
- JRFM
- Subtitle
- Journal Religion Film Media
- Volume
- 04/02
- Authors
- Christian Wessely
- Daria Pezzoli-Olgiati
- Editor
- Uni-Graz
- Publisher
- SchĂĽren Verlag GmbH
- Location
- Graz
- Date
- 2018
- Language
- English
- License
- CC BY-NC 4.0
- Size
- 14.8 x 21.0 cm
- Pages
- 135
- Categories
- Zeitschriften JRFM