Page - 148 - in Lernprozesse über die Lebensspanne - Bildung erforschen, gestalten und nachhaltig fördern
Image of the Page - 148 -
Text of the Page - 148 -
148
Leipold, Bernhard/Greve, Werner (2009): Resilience: A Conceptual Bridge
Between Coping and Development. In: European Psychologist 14, 1, S. 40-
50.
O’Connor, Erin/Dearing, Eric/Collins, Brian (2011): Teacher-Child Relation-
ship and Behavior Problem Trajectories in Elementary School. In: Ameri-
can Educational Research Journal 48, S. 120-162.
Pangallo, Antonio/Zibarras, Lara/Lewis, Rachel/Flaxman, Paul (2015): Resil-
ience Through the Lens of Interactionism: A Systematic Review. In: Psy-
chological Assessment 27, 1, S. 1-20.
Piper, Dennis (2017): The Piper Model: Personalised Interventions Promoting
Emotional Resilience in children with Social, Emotional and Mental Health
Needs. London; New York: Routledge.
Schwarzer, Ralf/Schmitz, Gerdamarie S. (1999): Dokumentation der Skala
Lehrer-Selbstwirksamkeit (WirkLehr). In: Leibniz-Zentrum für Psycholo-
gische Information und Dokumentation (ZPID). (Hrsg.), Elektronisches
Testarchiv (PSYNDEX Tests-Nr. 9004398). Trier: ZPID.
https://doi.org/10.23668/psycharchives.350.
Silver, Rebecca/Measelle, Jeffrey/Armstrong, Jeffrey/Essex, Marilyn (2005):
Trajectories of classroom externalizing behavior: Contributions of child
characteristics, family characteristics, and the teacher-child relationship
during the school transition. In: Journal of School Psychology 43, 1, S. 39-
60.
Skalick, Vera/Belsky, Jay/Stenseng, Frod/Wichstrom, Lars (2015): Pre-
school-Age Problem Behavior and Teacher–Child Conflict in School: Di-
rect and Moderation Effects by Preschool Organization. In: Child Develo-
pment 86, 3, S. 955-964.
Zobernig, Elisabeth (2016): Konzept für die Arbeit und Organisation von
„Time-Out Gruppen“ in Volksschulen und Neuen Mittelschulen Kärntens.
Klagenfurt: Landesschulrat Kärnten.
back to the
book Lernprozesse über die Lebensspanne - Bildung erforschen, gestalten und nachhaltig fördern"
Lernprozesse über die Lebensspanne
Bildung erforschen, gestalten und nachhaltig fördern
Veröffentlicht mit Unterstützung der Fakultät für Kulturwissenschaften der Alpen-Adria-Universität Klagenfurt
- Title
- Lernprozesse über die Lebensspanne
- Subtitle
- Bildung erforschen, gestalten und nachhaltig fördern
- Authors
- Monika Kastner
- Jasmin Donlic
- Barbara Hanfstingl
- Editor
- Elisabeth Jaksche-Hoffman
- Date
- 2019
- Language
- German
- License
- CC BY-SA 4.0
- ISBN
- 978-3-8474-1467-4
- Size
- 14.7 x 21.0 cm
- Pages
- 190
- Category
- Lehrbücher