Page - 254 - in Über Bücher reden - Literaturrezeption in Lesegemeinschaften
Image of the Page - 254 -
Text of the Page - 254 -
© 2021 V&R unipress, Brill Deutschland GmbH
ISBN Print: 9783847113232 – ISBN E-Lib: 9783737013239
Bibliography
Álvarez,Carmen:“Bookclubs:anethnographicstudyofaninnovativereadingpracticein
Spain”, in:Studies in continuingeducation, 2016/38 (2), pp. 228–242.
Álvarez, Carmen/Pascual, Julián: “Estudio de caso sobre la formación de lectores
críticosmediantetextos literarios”, in:Ocnos: revistadeestudiossobre lectura,2013/10,
pp. 27–53.
Álvarez, Carmen/Pascual, Julián: “Aportaciones de un club de lectura escolar a la
lecturaporplacer”, in:Elprofesionalde la información, 2014/23 (6), pp. 625–631.
Aranda, Jesús/Galindo,Belén:Leeryconversar.Unaintroduccióna losclubsde lectura.
Gijón:Trea, 2009.
Avci, Suleyman/Yuksel, Arzu: “Cognitive and affective contributions of the literature
circlesmethodontheacquisitionofreadinghabitsandcomprehensionskillsinprimary
level students”, in:Educational Sciences: Theory and Practice, 2011/11 (3), pp. 1295–
1300.
Beach, Richard/Yussen,Steve:“Practicesofproductiveadult bookclubs”, in: Journal of
Adolescent&AdultLiteracy, 2011/55 (2), pp. 121–131.
DomingoGemma/Sola,MariadelsAngels:“Elsclubsdelectura:duesexperiènciesadues
ciutats”, in: Item:Revistadebiblioteconomía idocumentación, 2005/40, pp. 29–44.
Duncan, Sam: Reading circles, novels and adult reading development. London: Con-
tinuum/Bloomsbury, 2012.
Calvin, [details tobeprovidedbyauthor forproofs]1993.
Flecha, Ramón/García, Rocío/Gómez, Aitor: “Transferencia de las tertulias literarias
dialógicasainstitucionespenitenciarias”, in:RevistadeEducación,2013/360,pp.140–161.
Freire,Paulo:Pedagogyof theoppressed.NewYork:Herder&Herder, 1975.
Gritter,Kristine:“Promotinglivelyliteraturediscussion”, in:TheReadingTeacher,2011/
64 (6), pp. 445–449.
Hammersley, Martyn/Atkinson, Paul: Ethnography. Principles in practice. London:
Routledge, 2007.
Lyons, Becky/Ray, ChrisM. (2014): “TheContinuousQuality ImprovementBookClub:
Developing aBookClub toPromotePraxis”, in: Journal of Adult Education, 2014/43,
pp. 19–21.
Navarro, Raúl/Yubero, Santiago: “Historias de vida-Historias de ficción. Valores y
creenciasentornoalaviolenciacontralamujerenelcontextodeunclubdelectura”, in:
Yubero, Santiago/Larrañaga, Elisa/Cerrillo, Pedro (ed.): Valores y lectura, estudios
multidisciplinares.Cuenca:UniversidaddeCastilla laMancha, 2004.
Moral,Asunción/Arbe,Uxue:“Unaexperienciadocente sobre la lecturacompartida, la
lectura por placer y las TICS comomedio de comunicación y creatividad: Club de
Lectores”, in:Psicologíaeducativa2013/19 (2), pp. 123–126.
Pulido,Cristina/Zepa, Brigita:“La interpretación interactivade los textosa travésde las
tertulias literariasdialógicas”, in:Revista Signos [NúmeroEspecialMonográficoNº2],
2010/43 (2), pp. 295–309.
Reed,DeborahK./Vaughn,Sharon:“Retellasanindicatorofreadingcomprehension”, in:
Scientific studies of reading, 2012/16 (3), pp. 187–217.
CarmenÁlvarez-Álvarez254
Open-Access-Publikation im Sinne der CC-Lizenz BY 4.0
Über Bücher reden
Literaturrezeption in Lesegemeinschaften
- Title
- Über Bücher reden
- Subtitle
- Literaturrezeption in Lesegemeinschaften
- Author
- Doris Moser
- Editor
- Claudia Dürr
- Publisher
- V&R unipress
- Date
- 2021
- Language
- German
- License
- CC BY 4.0
- ISBN
- 978-3-7370-1323-9
- Size
- 15.5 x 23.2 cm
- Pages
- 262
- Category
- Lehrbücher