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Das Wiener Handwerksordnungsbuch - (1364–1555)
Seite - 229 -
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Nr.79–80 229 Hie ist vermerktder aufsatzunddieordnung,diewirhertzogAlbrecht etc. gemacht habenzwischenden sneidernund irnknechtenhie zeWienna [1.] Deserstenwennain sneiderknecht,derhie einemmaisterdienenwil, zuaimmaister kumbt, so sol in der maister versuchen auf acht tag, ob er im fugsam sey; desgeleichen mag der knecht in denselben acht tagen ervaren, ob imb der dinst bey dem maister ze beleiben fùg, und sey denn, das in paiderseit das also fùglich sey, so sol der maister den knecht hinfùr nach denselben acht tagen funf wochen halden und im an redlichc und merklich sachen inder zeitnìchturlaubgeben.Desgeleichensolder sneiderknecht inder zeit auch nicht urlaub nemen noch aus des maisters werchstat aufsteen an redlich und merkchlich sachen. [2.] Wèraber,dasdemmaisterderknechtnachausgangderselbensechswochennicht fugt lenger zu haben, oder das dem knecht nach ausgang derselben zeit der dinst nicht lenger fugte, das sol ain tail dem andern vìrtzehen tag vor demselben ausgang der czeit verkunden;ob inaberdaspaiderseit lenger fùgt, somùgensy lengerbeyeinanderbeleiben indermass, als vorberurt ist. [3.] Welherd knecht aber an seins maisters willen und an redlich ursach in der ege- nan(ten) zeit aus seins maisters werchstat gìng und im dieselb zeit nicht envollen dienen wolt, den sol unser statrichter, nachdemund er des von seim maister underweiset wirdet, darumb pùssen und pessern nach gelegenhait der sachen, als in dunkch, das er [17v] da- rumb ze pessern sey an gever. Ze geleicher weis, ob ein maister einen knecht dieselb zeit nicht envollen haben wolt und im urlaub gèb an redleich und merkleich ursach, den sol unser statrichtère, nachdemund er des von dem sneiderknecht underweiset wìrdet, auch darumbpessernnachgelegenkaitf der sachen,als indunkch,daserdarumbzepessernsey angevèr. [4.] Itemg so setzen und mainen wìr, das die sneiderknecht in irer maister werchstat kain schoswerich nicht mer arbaitten sullen, als sy untzher getan haben. Welher aber des ubervaren wurde, den sol unser statrichtèr darumb pùssen nach gelegenkait der sachen, als indunkch,das erdarumbzepessern sey angevèr. [5.] Itemh in sullen auch die sneiderknecht kainen sundern veirtag nicht furnemen anders denn man hie in der stat von der kirchen aufsatzung gemainklich haltet, und all werchtèg irn maistern in irn werchsteten dienen und arbaitten; und ob sy yemand von gesten irshantwerichsoderandern lewten,dieherkoment, schenkchenoderdieerenwel- len, das sullen sy tùn an veyrtègen und nicht an werchtègen, damit irer maister arbait nicht gesawmtwerde. 80 aÜberschrift rubriziert.AmrechtenRanddaneben:Hienach istvermerktderaufsatzunddieordnung,diewir hertzogAlbrecht etc. gemachthabenzwischendensneidernund irnknechtenhiezWienn. b i-korr. aus e-. c r- korr. d Links neben der Zeile von anderer Hand: Pena a judice imponenda. e Links neben der Zeile von gleicher Hand wie in Anm. d: Pena a judice imponenda. f -it korr. g Links neben der Zeile von glei- cher Hand wie in Anm. d: Pena a judice imponenda. – EB über dem Artikel rubriziert: Von dem schoswerch. h Links neben der Zeile von gleicher Hand wie in Anm. d: feyertag. – EB über dem Artikel rubriziert: Daz die sneyderknechtkain(en) sundernveirtag fùrnem(en) sullen.
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Das Wiener Handwerksordnungsbuch (1364–1555)
Titel
Das Wiener Handwerksordnungsbuch
Untertitel
(1364–1555)
Autor
Markus Gneiß
Verlag
Böhlau Verlag
Ort
Wien
Datum
2017
Sprache
deutsch
Lizenz
CC BY 4.0
ISBN
978-3-205-20418-3
Abmessungen
17.3 x 24.5 cm
Seiten
674
Schlagwörter
Late Medieval Vienna, Craft ordinances, Craftsmen, Late Medieval Urban Administration, Commented Edition, Wien im Spätmittelalter, Handwerksordnungen, Handwerker, Spätmittelalterliche Stadtverwaltung, Kommentierte Edition
Kategorien
Geschichte Historische Aufzeichnungen
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