Seite - 60 - in Az Osztrák-Magyar Monarchia írásban és képben - Csehország II (1), Band 15/1
Bild der Seite - 60 -
Text der Seite - 60 -
éő
Azóta ez opera, valamint a „Csók* czímű is útat taíalt más német szíri*
padokra is. Dvorák, ki a kiállítási színpadon „Dimitrijw-ével képviseltette
magát * Bécsben mint operaíró már nem volt egészen új ember; ellenben
teljesen újszerű jelenségként hatott Fibichnek a Vrchlicky-féle „Hippodamia"-
trilogia első részéhez írt melodrámai zenéje, még pedig nem csupán a
szerzőnek addig kevéssé ismeretes volta, hanem a szokatlan műforma miatt
is, mely azonban ennek daczára a legkitüntetőbb méltánylásban részesült,
úgy, hogy 1893 márcziusában „Pelops leánykérésemajd kevéssel utóbb a
„Tantalus bűnhődése" is nagy tetszéssel került színre Antwerpenben is, mint
a közelébb adandó egész trilógia hírmondói. Ezekhez járúlnak az említett
három zeneköltő további nagy sikerei Bécsben a kamarazenei és zenekari
műfajok terén, úgy, hogy e fejezetet alig zárhatnók be illőbben, mint ha
kiemeljük azt a buzdító elismerést, melylyel a zenekedvelő császárváros
a hatvanas évek óta föllendült nemzeti élettel együtt virágzásnak indúlt,
de hónán kivűl nem igen méltányolt cseh zenének, bár későn, de annál
teljesebb mértékben adózott.
Az Osztrák-Magyar Monarchia írásban és képben
Csehország II (1), Band 15/1
- Titel
- Az Osztrák-Magyar Monarchia írásban és képben
- Untertitel
- Csehország II (1)
- Band
- 15/1
- Herausgeber
- Rudolf Trónörökös Föherczeg
- Verlag
- Magyar Királyi Államnyomda
- Ort
- Budapest
- Datum
- 1896
- Sprache
- ungarisch
- Lizenz
- PD
- Abmessungen
- 16.2 x 22.8 cm
- Seiten
- 376
- Kategorien
- Kronprinzenwerk ungarisch