Seite - 49 - in Lernprozesse über die Lebensspanne - Bildung erforschen, gestalten und nachhaltig fördern
Bild der Seite - 49 -
Text der Seite - 49 -
49
(Hrsg.): Making Sense of Mathematics Teacher Education. Dordrecht, The
Netherlands: Kluwer; S. 9-31.
Darling-Hammond, Linda (1999): Teacher quality and student achievement: A
review of state policy evidence. Washington: Center for the Study of
Teaching and Policy.
Datnow, Amanda (2005): The sustainability of comprehensive school reform
models in changing district and state contexts. In: Educational Administra-
tion Quarterly 41, 1, S. 121-153.
Fennema, Elizabeth/Loef-Franke, Megan (1992): Teachers’ knowledge and its
impact. In: Grouws, Douglas (Hrsg.): Handbook of research on mathemat-
ics teaching and learning. New York: Macmillan, S. 147-164.
Fischer, Andreas (2006): Offenbar schöpfen wir Wasser mit einem Siebe. In:
Paradigma 1, S. 6-10.
Flitner, Andreas (1970): Johann Amos Comenius. Große Didaktik. Düsseldorf;
München: Helmut Küpper.
Fullan, Michael (1990): Staff development, innovation and institutional devel-
opment. In: Joyce, Bruce (Hrsg.): Changing school culture through staff
development. Alexandria: Association for Supervision and Curriculum De-
velopment, S. 3-25.
Fullan, Michael (2001): The new meaning of educational change (3rd Edition).
New York: Teachers College Press.
Fullan, Michael (2006): The future of educational change: system thinkers in
action. In: Journal of Educational Change 7, S. 113-122.
GEW (Gewerkschaft Erziehung und Wissenschaft) (2007): Kita-Studie: „Wie
geht’s im Job?“. Frankfurt/M.: GEW.
Hall, Gene E./Rutherford, William L./Hord, Shirley M./Huling, Leslie L.
(1984): Effects of three principal styles on school improvement. In: Edu-
cational Leadership 41, 5, S. 22-29.
Hargreaves, Andy (2002): Sustainability of educational change: the role of so-
cial geographies. In: Journal of Educational Change 3, S. 189-214.
Hargreaves, Andy/Fink, Dean (2003): Sustaining leadership. In: Phi Delta
Kappa 84, 9, S. 693-700.
Hargreaves, Andy/Fink, Dean (2006): Sustainable leadership. San Francisco:
Jossey-Bass Publishers.
Harvey, Pamela (2005): Motivating factors influencing teachers’ engagement
in postgraduate study: The results of a study of five schools. Paper pre-
sented at the 2005 Australian Association for Research in Education Con-
ference.
Hildebrandt, Elke (2008): Lehrerfortbildung im Beruf. Eine Studie zur Perso-
nalentwicklung durch Schulleitung. Weinheim: Juventa.
Hippel, Aiga von (2011): Fortbildung in pädagogischen Berufen – zentrale
Themen, Gemeinsamkeiten und Unterschiede der Fortbildung in Elemen-
tarbereich, Schule und Weiterbildung. In: Helsper, Werner/Tippelt, Rudolf
zurück zum
Buch Lernprozesse über die Lebensspanne - Bildung erforschen, gestalten und nachhaltig fördern"
Lernprozesse über die Lebensspanne
Bildung erforschen, gestalten und nachhaltig fördern
Veröffentlicht mit Unterstützung der Fakultät für Kulturwissenschaften der Alpen-Adria-Universität Klagenfurt
- Titel
- Lernprozesse über die Lebensspanne
- Untertitel
- Bildung erforschen, gestalten und nachhaltig fördern
- Autoren
- Monika Kastner
- Jasmin Donlic
- Barbara Hanfstingl
- Herausgeber
- Elisabeth Jaksche-Hoffman
- Datum
- 2019
- Sprache
- deutsch
- Lizenz
- CC BY-SA 4.0
- ISBN
- 978-3-8474-1467-4
- Abmessungen
- 14.7 x 21.0 cm
- Seiten
- 190
- Kategorie
- Lehrbücher