Web-Books
in the Austria-Forum
Austria-Forum
Web-Books
Zeitschriften
ElFo- Elementarpädagogische Forschungsbeiträge
ElFo - Elementarpädagogische Forschungsbeiträge, Volume Jahrgang 1 / Heft 1 / 2019
Page - 14 -
  • User
  • Version
    • full version
    • text only version
  • Language
    • Deutsch - German
    • English

Page - 14 - in ElFo - Elementarpädagogische Forschungsbeiträge, Volume Jahrgang 1 / Heft 1 / 2019

Image of the Page - 14 -

Image of the Page - 14 - in ElFo - Elementarpädagogische Forschungsbeiträge, Volume Jahrgang 1 / Heft 1 / 2019

Text of the Page - 14 -

ElFo—Elementarpädagogische Forschungsbeiträge (2019), 1 (1), S. 7-14 14 Kleinkinder unter sich – Peerbeziehungen im dynamischen sozialen Netzwerk einer Kindergartengruppe House, Bailey R., Silk, Joan B., Henrich, Joseph, Barrett, H. Clark, Scelza, Brooke A., Boyette, Adam H., . . . Laurence, Stephen. (2013). Ontogeny of prosocial behavior across diverse societies. Proceedings of the National Academy of Sciences, 110, S. 14586-14591. Jensen, Keith, Vaish, Amrisha, & Schmidt, Marco F. H. (2014). The emergence of human prosociality: aligning with others through feelings, concerns, and norms. Frontiers in Psychology, 5, Nr. 822. Laireiter, Anton-Rupert, & Lager, Caroline. (2006). Soziales Netzwerk, soziale Unterstützung und soziale Kompetenz bei Kindern. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 38, S. 69-78. Miller, Patricia H., Baxter, Suzanne D., Royer, Julie A., Hitchcock, David B., Smith, Albert F., Collins, Kathleen L., ... & Finney, Christopher J. (2015). Children’s social desirability: Effects of test assessment mode. Personality and Individual Differences, 83, S. 85-90. Nielsen, Mark, & Haun, Daniel. (2016). Why developmental psychology is incomplete without comparative and cross-cultural perspectives. Philosophical Transactions of the Royal Society B: Biological Sciences, 371, Nr. 20150071. Pellegrini, Anthony D. (2008). The roles of aggressive and affiliative behaviors in resource control: A behavioral ecological perspective. Developmental Review, 28, S. 461-487. Pellegrini, Anthony D., Roseth, Cary J., Mliner, Shanna, Bohn, Catherine M., Van Ryzin, Mark, Vance, Natalie, ... & Tarullo, Amanda. (2007). Social dominance in preschool classrooms. Journal of Comparative Psychology, 121, S. 54-64. Pellegrini, Anthony D., Van Ryzin, Mark J., Roseth, Cary, Bohn-Gettler, Catherine, Dupuis, Danielle, Hickey, Meghan, & Peshkam, Annie. (2011). Behavioral and social cognitive processes in preschool children's social dominance. Aggressive Behavior, 37, S. 248-257. Röhrle, Bernd (1994). Soziale Netzwerke und soziale Unterstützung. Weinheim: Psychologie Verlagsunion. Santos, António J., Vaughn, Brian E., Peceguina, Inês, Daniel, João R., & Shin, Nana. (2014). Growth of social competence during the preschool years: A 3-year longitudinal study. Child Development, 85, 2062-2073. Selby, Jane M., & Bradley, Ben S. (2003). Infants in groups: A paradigm for the study of early social experience. Human Development, 46, S. 197-221. Statistik Austria (2018). Kindertagesheimstatistik 2017/18. Wien: Verlag Österreich GmbH. Steinebach, Christoph. (2000). Entwicklungspsychologie. Stuttgart: Klett-Cotta. Tomasello, Michael. (1999). The cultural origins of human cognition. Cambridge, MA: Harvard University Press. Viernickel, Susanne, & Völkel, Petra. (2005). Beobachten und Dokumentieren im pädagogischen Alltag. Freiburg, Basel, Wien: Verlag Herder. Yerkes, Robert M., & Dodson, John D. (1908). The relation of strength of stimulus to rapidity of habit-formation. Journal of Comparative Neurology and Psychology, 18, 459-482. Lisa Horn erhielt für ihre Forschung finanzielle Unterstützung von der Vienna Biocenter Core Facilities GmbH Dr.in Lisa Horn Wissenschaftliche Mitarbeiterin Universität Wien Department für Kognitionsbiologie A – 1090 Wien lisa.horn@univie.ac.at
back to the  book ElFo - Elementarpädagogische Forschungsbeiträge, Volume Jahrgang 1 / Heft 1 / 2019"
ElFo Elementarpädagogische Forschungsbeiträge, Volume Jahrgang 1 / Heft 1 / 2019
Title
ElFo
Subtitle
Elementarpädagogische Forschungsbeiträge
Volume
Jahrgang 1 / Heft 1 / 2019
Editor
Lars Eichen
Eva Pölzl-Stefanec
Location
Graz
Date
2019
Language
German
License
CC BY-NC 3.0
Size
21.0 x 29.7 cm
Pages
41
Categories
Zeitschriften ElFo- Elementarpädagogische Forschungsbeiträge
Web-Books
Library
Privacy
Imprint
Austria-Forum
Austria-Forum
Web-Books
ElFo