Page - 594 - in Az Osztrák-Magyar Monarchia írásban és képben - Csehország II (2), Volume 15/2
Image of the Page - 594 -
Text of the Page - 594 -
595
Mai napság a gőzvonatú vaspályáknak Csehországban igen szépen
fejlett hálózatuk van. A legrégibb ilynemű vasút a brünn-prága-bodenbachi
vonalnak Csehországra eső szakasza, mely államvasútnak épült s jelenleg
az osztrák-magyar államvasút-társaság tulajdona. 1855 dta egész sorát
engedélyezte az állam a társúlati vasútaknak. így 1856 június 15-i leg-
felsőbb határozattal a ^dél-éjszaknémet összeköt'ó vasútu czége alatt alakúit
részvénytársaság nyert engedélyt egy gőzvasútra, melynek pardubitz-
A régi budweis-linzi lóvonatú vasút.
reichenberg-seidenbergi és josephstadt-liebaui vonalai a helyiérdekű eisen-
brod-tannwaldi szárnyvonallal együtt 285 kilométert tesznek.
Az 1856. évi augusztus 2-án kelt legfelsőbb elhatározással engedélye-
zett aussig-teplitzi gőzvasútat 1869-ben Komotauxg hosszabbították meg,
1859 szeptember 5-én pedig a cseh nyugati vasút nyert engedélyt Prágától
* Pilsenen át a bajor határig haladó vonalára.
1863 óta a vasútépítés Csehországban az állam nyújtotta segélyek,
kamatbiztosítás és egyéb kedvezmények mellett gyors fejlődésnek indúlt.
Említendők a következő vonalak: először is az 1863 augusztus 28-án
75*
Az Osztrák-Magyar Monarchia írásban és képben
Csehország II (2), Volume 15/2
- Title
- Az Osztrák-Magyar Monarchia írásban és képben
- Subtitle
- Csehország II (2)
- Volume
- 15/2
- Editor
- Rudolf Trónörökös Föherczeg
- Publisher
- Magyar Királyi Államnyomda
- Location
- Budapest
- Date
- 1896
- Language
- Hungarian
- License
- PD
- Size
- 15.72 x 21.98 cm
- Pages
- 342
- Categories
- Kronprinzenwerk ungarisch