Page - 878 - in Az Osztrák-Magyar Monarchia írásban és képben - Galiczia (2), Volume 19/2
Image of the Page - 878 -
Text of the Page - 878 -
878
az oswiçcim-krakôi vonal és ennek Mystowicénél, meg Szczakowánál csatla-
kozó szárnyvonalai mentek át az Ejszaki vasút tulajdonába, míg az 1858
ápril 7-én kelt engedély-okírattal az újonnan alakúlt es. kir. szab. galicziai
Károly Lajos-vasút vette át a már forgalomban levó krakó-dembicai vonalat
annak Wieliczkába és Niepotomicébe elágazó szárnyvonalaival, nemkülönben
a Dembicától Rzeszówig vivó, még építés alatt álló vonalat az addigi kôltség
megtérítéseért. Az átvétel 1858 január 1-én tôrtént és egyúttal a társaságra
hárúlt a Dembicától Przemyslen át Lembergig vezetó vonal kiépítésének
kóltsége. Ugyan e társaság részére maradt esetleg föntartva a Lembergtól
Brodyig és Czernowitzig vezetó vonal kiépítése. A dembica-rzeszówi 46.9 kilo-
meter hosszú vonal 1858 november 15-én nyílt meg, a rzeszów-przeworski
pedig (36.7 kilométer) 1859 november 15-én, továbbá i860 november 4-én
a przeworsk-przemysli (50 kilométer), a lemberg-przemysli pedig (97.6 kilo-
méter) 1861 november 1-én.
1861 végén a trzebinia-krakói (39 kilométer), trzebinia-szczakowai
(16 kilométer), szczakowa-granicai (1.7 kilométer), szczakowa-myslowicei
(12 kilométer), bierzanów-wieliczkai (5.3 kilométer), podlçze-niepofomicei
(4.9 kilométer) vonalak beszámításával összesen 465.] kilométernyi vasút,
vagyis 100 négyzetkilométerenként 0.59 kilométer volt az egész ország
terúletén forgalomban ; az e vasútakra forditott ósszes építési kôltség pedig
42,732.500 forintot tett. 1861-bcn a személyvonatok 685.540, a telicr-
vonatok pedig 459.231 kilométernyi útat futottak be, és a személyvonatok
539.770 személyt, vagyis forgalmi kilométerenként átlag I.407 személyt
szállítottak. Az ósszes vasútak forgalmi eszkózei 1861-ben 103 gózgépból,
51 kalaúz- és málhakocsiból, 171 személyszállító kocsiból és 2.057 teher-
szállító, vagy egyéb kocsiból állottak.
1864 január 11 -én a galicziai Károly Lajos-vasút hozzájárúlásával kelt
a es. kir. szab. Lemberg-czernowitzi vasút-társaság építési és forgalmi enge-
délye, a melynél az eddigi kedvezményektól eltéróleg 5'/5 százaléknyi kamat-
biztosítás kóttetett ki a valódi kôltségek után, továbbá 1,500.000 ezüst forintnyi
tiszta haszon biztosíttatott. Az egész 267 kilométernyi vonalat 1866 szeptember
1-én nyitották meg és adták át a forgalomnak. E vonalból 238.4 kilométer
esik Galiczia terúletére, az építési kôltségnek a galicziai vonalrészre esó hányada
pedig 21,131.597 forintot tett.
Egy évvel utóbb kapta meg az 1867 május 15-én kelt engedély-okírattal
a Károly Lajos-vasút egy Lembergtól Brodyba vezetó fóvonal és egy Tarnojx)!
Az Osztrák-Magyar Monarchia írásban és képben
Galiczia (2), Volume 19/2
- Title
- Az Osztrák-Magyar Monarchia írásban és képben
- Subtitle
- Galiczia (2)
- Volume
- 19/2
- Editor
- Rudolf Trónörökös Föherczeg
- Publisher
- Magyar Királyi Államnyomda
- Location
- Budapest
- Date
- 1898
- Language
- Hungarian
- License
- PD
- Size
- 14.94 x 21.86 cm
- Pages
- 456
- Categories
- Kronprinzenwerk ungarisch