Page - 879 - in Az Osztrák-Magyar Monarchia írásban és képben - Galiczia (2), Volume 19/2
Image of the Page - 879 -
Text of the Page - 879 -
879
fclé, mcg az orosz hatârig menó szárnyvonal építésének és forgalomba vételénck
szabadalmát, mérfôldenként 50.000 ezüst forintnyi évi tiszta haszon biztosítása
mellett. A lemberg-zloczówi vonalrész és a Krasnétól Brodyba vezetó elágazás
1869 július 12-éii készúlt el és adatott át a forgalomnak. Amannak hoszsza
75.9, emezé pedig 42.3, a kettôé együtt 118.2 kilométer. A zloczów-tarnopoli
vonal (64 kilométer) 1870 deczember 22-én készúlt el, a Tarnopoltól
Podwofoczyskáig éró vonalrész (51.6 kilométer), valamint a Podwotoczyskától
az ország határáig vezetó két vágányú (rendes nyomtávolságú) rész pedig
(l.2 kilométer) 1871 november 4-én nyilt meg. Ez utóbbi annyiban kiváló
fontosságú, mert általa létrejótt az oroszországi délnyugati vasúthoz való
csatlakozás útján a monarchiának a Fekete-tengerrel való kôzvetetlen ôssze-
kôttetése. A Brodytól az ország határáig éró kétvágányú vonal azonban
(7.3 kilométer) csupán az orosz császári kormánynyal 1870 november 2l-én
tôrtént elózetes megegyezés alapján nyílhatott meg a brzeáé-kiewi vasúthoz
való csatlakozás számára 1873 augusztus 27-én.
Az 1870. év végén Galicziának 882.8 kilométer vasútja volt, vagyis
loo négyszôgkilométerenként 1.128 kilométer, a mi 100,006.554 forintba
kerûlt. 1870-ben e vasúti hálózaton a személyvonatok 1,295.652 kilométert
futottak be és 1,146.788 személyt szállítottak, a tehervonatok pedig 1,622.175
kilométernyi útat tettek meg. A gózgépek száma ez évben 161, a kalaúz- és
podgyász-kocsiké 168, a személyszállító kocsiké 299, a teherszállító és egyéb
kocsiké pedig 3.798 volt.
1869-ben az „Elsó magyar-galicziai vasútu engedményesei jogosítást
kaptak egy Przemyslból Eupkówba a magyar határig vezetendó vasút építésére,
mcly magyar terúleten Legenye-Mihályiig folytatódva, a magyar Ejszakkclcti
vasúthoz csatlakozzék. E pálya osztrák része 1872-ben, a határon át flirt
alagút azonban csak 1874 május 31-én nyílt meg. E vonalnak -Lupkówig
terjedó része 143 kilométer hosszú.
1870 szeptember 5-én kelt lcgfelsóbb elhatái'ozással kapta meg a
„Dnieszter-vasút részvénytársaság" egy Chyrówból Drohobyczig és Stryjig,
Drohobycztól Boryslawba való elágazással építendó pálya engedélyét. Kedve-
zótlen kórúlmények miatt azonban az építés 1872 végéig húzódott el. De
a forgalom is oly kedvezótlenúl alakúlt, hogy a társaság kénytelen volt a
pálya és a forgalmi eszkózók elzálogosításával kôlcsônt folvenni, majd 1875
deczember 31-én pedig az államkormánynyal oly egyezségrc lépni, melynek
értelmében a 12 millió forintnyi kóltséggel épúlt pálya 2,100.000 forintnyi
Az Osztrák-Magyar Monarchia írásban és képben
Galiczia (2), Volume 19/2
- Title
- Az Osztrák-Magyar Monarchia írásban és képben
- Subtitle
- Galiczia (2)
- Volume
- 19/2
- Editor
- Rudolf Trónörökös Föherczeg
- Publisher
- Magyar Királyi Államnyomda
- Location
- Budapest
- Date
- 1898
- Language
- Hungarian
- License
- PD
- Size
- 14.94 x 21.86 cm
- Pages
- 456
- Categories
- Kronprinzenwerk ungarisch