Web-Books
in the Austria-Forum
Austria-Forum
Web-Books
Lehrbücher
Lernprozesse über die Lebensspanne - Bildung erforschen, gestalten und nachhaltig fördern
Page - 48 -
  • User
  • Version
    • full version
    • text only version
  • Language
    • Deutsch - German
    • English

Page - 48 - in Lernprozesse über die Lebensspanne - Bildung erforschen, gestalten und nachhaltig fördern

Image of the Page - 48 -

Image of the Page - 48 - in Lernprozesse über die Lebensspanne - Bildung erforschen, gestalten und nachhaltig fördern

Text of the Page - 48 -

48 Bewahren – zu finden und zu beschreiten: Innovation bedarf einer reflektierten und transparenten Begründung, im Gegenzug braucht Nachhaltigkeit die Mög- lichkeit zur Weiterentwicklung. Sonst führt Innovation um jeden Preis zu blin- dem Aktionismus und Nachhaltigkeit ohne Entwicklung zu Erstarrung und un- reflektiertem Traditionalismus (Seufert/Euler 2004). Literatur Anderson, Ronald/Helms, Jenifer (2001): The Ideal of Standards and the Re- ality of Schools: Needed Research. In: Journal of Research in Science Teaching 38, 1, S. 3-16. Anderson, Stephen/Stiegelbauer, Suzanne (1994): Institutionalization and re- newal in a restructured secondary school. In: School Organization 14, 3, S. 279-293. Bessoth, Richard (2007): Wirksame Weiterbildung. Eine Literaturrecherche. Oberentfelden: Sauerländer. Bhola, Harbans Singh (2000): A discourse on impact evaluation. In: Evalua- tion 6, 2, S. 161-178. Bishop, Alan J./Tan, Hazel/Barkatsas, Tasos N. (2014): Diversity in mathe- matics education: Towards inclusive practices. New York: Springer. Brady, Susan/Gillis, Margie/Smith, Tara/Lavalette, Mary Ellen/Liss-Bron- stein, Linda/Lowe, Evelyn et al. (2009): First grade teachers’ knowledge of phonological awareness and code concepts: Examining gains from an in- tensive form of professional development and corresponding teacher atti- tudes. In: Reading and Writing 22, S. 425-455. Brophy, Jere (1991): Conclusion to advances in research on teaching. Teach- ers’ knowledge of subject matter as it relates to teaching practice. In: Bro- phy, Jere (Hrsg.): Advances in Research on Teaching: Teachers’ subject matter knowledge and classroom instruction. Greenwich: JAI Press, S. 347- 362. Bundesinstitut für Berufsbildung (BIBB) (2002): Weiterentwicklung von In- strumenten für Berufsbildungsberatung im Ausland auf der Grundlage ei- ner Nachhaltigkeitsanalyse von TRANSFORM-Projekten. In: BIBB (Hrsg.): Arbeitsprogramm 2002. Bonn: BIBB, S. 76-78. Clarke, Doug (1991): The role of staff development programs in facilitating professional growth. Madison: University of Wisconsin. Cohen, David/Hill, Heather (2001): Learning policy: When state education re- form works. New Haven: Yale University Press. Cooney, Thomas J. (2001): Considering the Paradoxes, Perils and Purposes of Conceptualizing Teacher Development. In: Lin, Fou-Lai/Cooney, Thomas
back to the  book Lernprozesse über die Lebensspanne - Bildung erforschen, gestalten und nachhaltig fördern"
Lernprozesse über die Lebensspanne Bildung erforschen, gestalten und nachhaltig fördern
Veröffentlicht mit Unterstützung der Fakultät für Kulturwissenschaften der Alpen-Adria-Universität Klagenfurt
Title
Lernprozesse über die Lebensspanne
Subtitle
Bildung erforschen, gestalten und nachhaltig fördern
Authors
Monika Kastner
Jasmin Donlic
Barbara Hanfstingl
Editor
Elisabeth Jaksche-Hoffman
Date
2019
Language
German
License
CC BY-SA 4.0
ISBN
978-3-8474-1467-4
Size
14.7 x 21.0 cm
Pages
190
Category
Lehrbücher
Web-Books
Library
Privacy
Imprint
Austria-Forum
Austria-Forum
Web-Books
Lernprozesse über die Lebensspanne