Seite - 882 - in Az Osztrák-Magyar Monarchia írásban és képben - Galiczia (2), Band 19/2
Bild der Seite - 882 -
Text der Seite - 882 -
882
métcrenként 987) tett. A forgalmi eszkózók 319 gózgépból, 286 kalaúz- és
podgyászkocsiból, 549 személyszállitó, 7.806 teherszállító és egyéb kocsiból
állottak.
A Károly Lajos-vasút és Magyarország kózótti kapcsolatokon kivúl
Galicziának még egy, a Károly Lajos-vasúttal egykózú déli átszeló vasútra
is volt szüksége. Ennek egy része mintegy magától fejlódótt ki az által, hogy
a Dnieszter-vasút, az Albrecht-vasút és az EIsó magyar-galicziai vasút csatla-
kozó vonalaiból egy Stanislautól Zagórzig menó pálya keletkezett. Galiczia
délnyugati részén ennek a jóvendóbcli átszeló vasútnak a végéúl a saybusch—
bielitzi vonal volt tekinthetó. Minthogy idókózben a galicziai tartománygyúlés
a még kiépítendó vonalrészeknek egyéb pénzügyi kedvezmények mellett még
telek-megváltásra 1,000.000 és útak áthelyezésére 100.000 forintnyi kóltség-
járúlékot is szavazott meg, a kormány az 1881 szeptember 28-ki tórvényben
meghatalmazást kapott a saybusch—újsandeci, a grybów—zagórzi és a
stanislau—husiatyni vonalak államkóltségen való kiépítésére. Ugyanekkor a
kormánynak a torvényhozás hitelt szavazott meg az új galicziai vasútak
fejlesztése és ónállósítása érdekében szükséges további kapcsolatok tanúlmá-
nyozására, a minók egy felól a kassa-oderbergi vasúttal, más felól Krakó és
Oswi^cim irányában mutatkoztak kivánatosaknak.
E tanúlmányok eredményeképen jótt létre az 1883 február 28-ki tórvény,
mely a Saybuschtól a magyar határon levó Zwardoúig, a Suchától Skawinán
át Podgórzeig és Skawinától Oswigcimig vczetó vonalaknak a galicziai átszeló
vasúthoz való csatlakozásáról intézkedik. Az oswi^cim—podgórzei vonal (64.2
kilométer) 1884 augusztus 1-én, a stróze—újzagórzi (132.2 kilométer) 1884
augusztus 20-án, a chryplin—husiatyni (143.8 kilométer) 1884 november l-én,
a saybusch—zwardoúi (36.9 kilométer) 1884 november 3-án, a saybusch—
újsandeci (146.7 kilométer) 1884 deczember 16-án, a sucha—skawinai
(46.3 kilométer) 1884 deczember 12-én és végúl a zagórzany—gorlicei szárny-
vonal (4.2 kilométer) 1885 április 8-án nyilt meg. A galicziai átszeló vasút
államkóltségen épúlt ósszes vonalainak hoszsza tehát 1885-ben 555.3 kilo-
méterre rúgott.
Az átszeló vasút grybów-zagórzi vonalának megnyitásával egyidejúleg
peage- (hid- és útvámokra vonatkozó) szerzódés által biztosították az „Elsó
magyar-galicziai vasút" birtokában lévó, 64.3 kilométernyi zagórz—chyrówi,
valamint a lemberg—czernowit—jassyi vasút tulajdonában lévó, 4.06 kilo-
méternyi stanislau—chryplini vonal használatát is.
Az Osztrák-Magyar Monarchia írásban és képben
Galiczia (2), Band 19/2
- Titel
- Az Osztrák-Magyar Monarchia írásban és képben
- Untertitel
- Galiczia (2)
- Band
- 19/2
- Herausgeber
- Rudolf Trónörökös Föherczeg
- Verlag
- Magyar Királyi Államnyomda
- Ort
- Budapest
- Datum
- 1898
- Sprache
- ungarisch
- Lizenz
- PD
- Abmessungen
- 14.94 x 21.86 cm
- Seiten
- 456
- Kategorien
- Kronprinzenwerk ungarisch