Web-Books
im Austria-Forum
Austria-Forum
Web-Books
Biographien
Jacopo Strada and Cultural Patronage at the Imperial Court - The Antique as Innovation, Band 2
Seite - 984 -
  • Benutzer
  • Version
    • Vollversion
    • Textversion
  • Sprache
    • Deutsch
    • English - Englisch

Seite - 984 - in Jacopo Strada and Cultural Patronage at the Imperial Court - The Antique as Innovation, Band 2

Bild der Seite - 984 -

Bild der Seite - 984 - in Jacopo Strada and Cultural Patronage at the Imperial Court - The Antique as Innovation, Band 2

Text der Seite - 984 -

984 Bibliography Werke für die Ewigkeit: Kaiser Maximilian i. und Erzherzog Ferdinand II., ed. Wilfried Seipel (exh. cat. Kunsthistorisches Museum, Vienna, 2002). Weski, Ellen, and Heike Frosien-Leinz, Das Antiquarium der Münchner Residenz: Kata- log der Skulpturen, 2 vols (Munich, 1987). Vol. 1: Textband; vol. 2: Tafelband. Wethey, Harold E., The Paintings of Titian, 3 vols (London, 1969–1975). Vol. 1: The Reli- gious Paintings (1969); vol. 2: The Portraits (1971); vol. 3: The Mythological Paintings (1975). White, John, ‘Giotto’s Use of Architecture in “The Expulsion of Joachim” and “The En- try into Jerusalem” at Padua’, in Burlington Magazine 115 (1973), 439–449. White, Lynn Jr., ‘Jacopo Aconcio as an Engineer’, in American Historical Review 72 (1967), 425–444. Widmann, see GESNER AND WIDMANN (1966). Wied, Alexander, ‘Lucas van Valckenborch’, in JdKS 67 (1971), 119–240. Wied, Alexander, Lucas und Marten van Valckenborch: Das Gesamtwerk mit kritischem Oeuvrekatalog (Freren, 1990). Wied, Alexander, ‘Lucas van Valckenborch: Kaiserlicher Waldspaziergang mit dem Neugebäude’, in Die Flämische Landschaft 1520–1700 (exh. cat. Kunsthistorisches Museum, Vienna, 2003), cat. nrs 244, 244–245. Willibald Pirckheimer 1470–1970: Dokumente, Studien, Perspektiven, eds. Karl Borromäus Glock, and Ingeborg Meidinger-Geise (Nürnberg, 1970) . Wir sind Helden: Habsburgische Feste in der Renaissance (exh. cat. Schloss Ambras Innsbruck, Innsbruck, 2005). Wirrich, Heinrich, Ordenliche Beschreibung des Christenlichen Hochlöblichen und Fürst- lichen Beylags oder Hochzeit so da gehalten ist worden durch den Durchleuchtigsten Hochgebornen Fürsten unnd Herrn Herrn Carolen Ertzherzog zu Osterreich … mit dem Hochgeboren Fräwlein Maria geborne Hertzogin zu Bayern den XXVI. Augusti in der Kayserlichen Statt Wien (Vienna, 1571). Wischermann, Heinfried, ‘Der italienische Bau der Stadtresidenz in Landshut: Be- merkungen zu seiner künstlerischen Herkunft’, in Arte Veneta 23 (1979), 50–58. Wolff, Christian, Kurzer Unterricht von den vornehmsten mathematischen Schrifften (5th ed., Frankfurt am Main and Leipzig, 1737). Wrede, Henning, ‘Die Themis Dea des S.V. Pighius’, in CRAWFORD 1993, 189–209. Wrede, Henning, ‘Antoine Morillon und Eduard Gerhard: Archäologie der Spätrenais- sance und der Romantik im Vergleich’, in H. Wrede, ed., Dem Archäologen Eduard Gerhard 1795–1867 zu seinem 200. Geburtstag (Berlin, 1997), 62–72. Wrede, Henning, and Richard Harprath, Der Codex Coburgensis: Das erste system- atische Archäologiebuch. Römische Antiken-Nachzeichnungen aus der Mitte des 16. Jahrhunderts (exh. cat. Kunstsammlungen der Veste Coburg, Coburg 1986). Wurzbach, Constant, Biographisches Lexikon des Kaiserthums Oesterreich, enthaltend die Lebensskizzen der denkwürdigen Personen, welche 1750 bis 1850 im Kaiserstaate und im seinen Kronländern gelebt haben, 60 vols (Vienna, 1856–1891).
zurück zum  Buch Jacopo Strada and Cultural Patronage at the Imperial Court - The Antique as Innovation, Band 2"
Jacopo Strada and Cultural Patronage at the Imperial Court The Antique as Innovation, Band 2
Titel
Jacopo Strada and Cultural Patronage at the Imperial Court
Untertitel
The Antique as Innovation
Band
2
Autor
Dirk Jacob Jansen
Verlag
Brill
Ort
Leiden
Datum
2019
Sprache
englisch
Lizenz
CC BY-NC-ND 4.0
ISBN
978-90-04-35949-9
Abmessungen
15.8 x 24.1 cm
Seiten
542
Kategorien
Biographien
Kunst und Kultur

Inhaltsverzeichnis

  1. 11 The Musaeum: Strada’s Circle 547
    1. 11.1 Strada’s House 547
    2. 11.2 High-ranking Visitors: Strada’s Guest Book and Ottavio’s Stammbuch 548
    3. 11.3 ‘Urbanissime Strada’: Accessibility of and Hospitality in the Musaeum 554
    4. 11.4 Intellectual Associates 556
    5. 11.5 Strada’s Confessional Position 566
    6. 11.6 Contacts with Members of the Dynasty 570
  2. 12 The Musaeum: its Contents 576
    1. 12.1 Introduction 576
    2. 12.2 Strada’s own Descriptions of his Musaeum 577
    3. 12.3 Strada’s Acquisitions for Duke Albrecht V of Bavaria 580
    4. 12.4 Strada’s own Cabinet of Antiquities 592
    5. 12.5 Acquisitions of Other Materials in Venice 599
    6. 12.6 Commissions in Mantua 610
    7. 12.7 ‘Gemalte Lustigen Tiecher’: Contemporary Painting in Strada’s Musaeum 615
    8. 12.8 Conclusion 628
  3. 13 Books, Prints and Drawings: The Musaeum as a centre of visualdocumentation 629
    1. 13.1 Introduction 629
    2. 13.2 Strada’s Acquisition of Drawings 630
    3. 13.3 ‘Owls to Athens’: Some Documents Relating to Strada’s GraphicCollection 634
    4. 13.4 The Contents of Strada’s Collection of Prints and Drawings 641
    5. 13.5 Later Fate of Strada’s Prints and Drawings 647
    6. 13.6 Drawings Preserved in a Context Linking Them withStrada 649
    7. 13.7 Strada’s Commissions of Visual Documentation: Antiquity 673
    8. 13.8 Strada’s Commissions of Visual Documentation: Contemporary Architecture and Decoration 692
    9. 13.9 Images as a Source of Knowledge 711
    10. 13.10 Conclusion 717
  4. 14 ‘Ex Musaeo et Impensis Jacobi Stradae, S.C.M. Antiquarius, CivisRomani’: Strada’s Frustrated Ambitions as a Publisher 719
    1. 14.1 Is There Life beyond the Court? 719
    2. 14.2 Strada’s Family 719
    3. 14.3 Ottavio Strada’s Role 725
    4. 14.4 The Publishing Project: Strada Ambitions as a Publisher 728
    5. 14.5 The Musaeum as an Editorial Office? 739
    6. 14.6 Financing the Programme 752
    7. 14.7 The Index Sive Catalogus 760
    8. 14.8 Strada’s Approach of Christophe Plantin 775
    9. 14.9 The Rupture with Ottavio 781
    10. 14.10 Strada’s Testamentary Disposition 783
    11. 14.11 Conclusion: The Aftermath 786
  5. 15 Le Cose dell’antichità: Strada as a Student of Antiquity 799
    1. 15.1 Profession: Antiquarius 799
    2. 15.2 Strada’s Qualities as an Antiquary 807
    3. 15.3 Strada’s Method 813
    4. 15.4 Strada’s Aims 822
  6. 16 Strada & Co.: By Appointment to His Majesty the Emperor 830
    1. 16.1 Strada as an Imperial Antiquary and Architect 830
    2. 16.2 Strada’s Role as an Agent 836
    3. 16.3 Strada as an Independent Agent 840
    4. 16.4 ‘Ex Musaeo Iacobi de Strada’: Study, Studio, Workshop, Office, Showroom 843
    5. 16.5 Strada’s Influence: An Agent of Change 849
    6. 16.6 Conclusion: Strada’s Personality 863
    7. 16.7 Epilogue: Back to the Portrait 868
  7. Appendices 877
    1. A Some Unpublished Letters 877
    2. B Strada’s Will 894
    3. C Strada’s Musaeum: Pleasant paintings 900
    4. D Strada’s Musaeum: The Index Sive Catalogus 902
  8. Chronological List of Sources 915
  9. Bibliography 932
  10. List of Illustrations 986
  11. Index 1038
Web-Books
Bibliothek
Datenschutz
Impressum
Austria-Forum
Austria-Forum
Web-Books
Jacopo Strada and Cultural Patronage at the Imperial Court