Seite - 962 - in Jacopo Strada and Cultural Patronage at the Imperial Court - The Antique as Innovation, Band 2
Bild der Seite - 962 -
Text der Seite - 962 -
962 Bibliography
Lehmann, Paul, Eine Geschichte der alten Fuggerbibliotheken, 2 vols (Tübingen,
1956–1960).
Le Pois, Antoine, Discours sur les medalles et graveures antiques principalement Ro-
maines; plus une exposition particulière de quelques planches ou tables estans sur la
fin de ce livre, esquelles sont monstrees diverses medalles et graveures antiques, rares
et exquises (Paris, 1579).
Letarouilly, Paul, Édifices De Rome Moderne, Ou Recueil Des Palais, Maisons, Églises,
Couvents, Et Autres Monuments Publics Et Particuliers Les Plus Remarquables De La
Ville De Rome. Dessinés Et Mesurés Par Pl. Letarouilly, Architecte, 6 vols (Paris: Didot,
1840–1857).
Lhotsky, Alphons, Festschrift des Kunsthistorischen Museums zur Feier des fünfzigjähri-
gen Bestandes, vol. 2.1: Die Geschichte der Sammlungen (Vienna, 1945).
Lieb, Norbert, Die Fugger und die Kunst im Zeitalter der hohen Renaissance (Munich,
1958).
Lieb, Norbert, Octavian Secundus Fugger (1549–1600) und die Kunst (Tübingen, 1980).
Liebenwein, Wolfgang, Studiolo: Die Entstehung eines Raumtyps und seine Entwicklung
bis um 1600 (Berlin, 1977).
Lietzmann, Hilda, ‘Das Neugebäude bei Wien’, in Akten des xxv. Internationalen Kon-
gresses für Kunstgeschichte, Wien 4.–10. September 1985, 5: Europa und die Kunst des
Islam, 15. bis 18. Jahrhundert (Vienna, Cologne and Graz, 1985), 91–96.
Lietzmann, Hilda, Das Neugebäude bei Wien: Sultan Süleymans Zelt – Kaiser Maximil-
ians ii. Lustschloss. Ein Beitrag zur Kunst- und Kulturgeschichte der zweiten Hälfte
des sechzehnten Jahrhunderts (Munich and Berlin, 1987).
Lietzmann, Hilda, ‘Das Neugebäude und Böhmen’, in PRAG UM 1600, vol. 2, 176–182.
Lietzmann, Hilda, ‘Quellen zur ungarischen Krönung Rudolfs ii. im Jahre 1572’, in Mit-
teilungen des Österreichischen Staatsarchivs 42 (1992), 63–101.
Lietzmann, Hilda, ‘Der kaiserliche Antiquar Jacopo Strada und Kurfürst August von
Sachsen’, in ZfK 60 (1997), 377–399.
Lietzmann, Hilda, ‘War Jacopo Strada in Prag tätig?’, in Lubomír Konečný, Beket Bu-
kovinská, and Ivan Muchka, eds., Rudolf ii, Prague and the World: Papers from the
International Conference, Prague, 2–4 September 1997 (Prague, 1998), 236–238.
Ligorio, Pirro, Il Libro delle Antichità di Roma, nel quale si tratta de’ Circi, Theatri et An-
fitheatri (Venice, 1553).
Lill, Georg, Hans Fugger und die Kunst (Leipzig, 1908).
Lincoln, Evelyn, ‘Making a Good Impression: Diana Mantuana’s Printmaking Career’,
in Renaissance Quarterly 50 (1997), 1101–1147.
Lindell, Robert, ‘Die Neubesetzung der Hofkapellmeisterstelle am Kaiserhof in den
Jahren 1567–1568: Palestrina oder Monte?’, in Studien zur Musikwissenschaft 36
(1985), 35–52.
zurück zum
Buch Jacopo Strada and Cultural Patronage at the Imperial Court - The Antique as Innovation, Band 2"
Jacopo Strada and Cultural Patronage at the Imperial Court
The Antique as Innovation, Band 2
- Titel
- Jacopo Strada and Cultural Patronage at the Imperial Court
- Untertitel
- The Antique as Innovation
- Band
- 2
- Autor
- Dirk Jacob Jansen
- Verlag
- Brill
- Ort
- Leiden
- Datum
- 2019
- Sprache
- englisch
- Lizenz
- CC BY-NC-ND 4.0
- ISBN
- 978-90-04-35949-9
- Abmessungen
- 15.8 x 24.1 cm
- Seiten
- 542
- Kategorien
- Biographien
- Kunst und Kultur
Inhaltsverzeichnis
- 11 The Musaeum: Strada’s Circle 547
- 12 The Musaeum: its Contents 576
- 12.1 Introduction 576
- 12.2 Strada’s own Descriptions of his Musaeum 577
- 12.3 Strada’s Acquisitions for Duke Albrecht V of Bavaria 580
- 12.4 Strada’s own Cabinet of Antiquities 592
- 12.5 Acquisitions of Other Materials in Venice 599
- 12.6 Commissions in Mantua 610
- 12.7 ‘Gemalte Lustigen Tiecher’: Contemporary Painting in Strada’s Musaeum 615
- 12.8 Conclusion 628
- 13 Books, Prints and Drawings: The Musaeum as a centre of visualdocumentation 629
- 13.1 Introduction 629
- 13.2 Strada’s Acquisition of Drawings 630
- 13.3 ‘Owls to Athens’: Some Documents Relating to Strada’s GraphicCollection 634
- 13.4 The Contents of Strada’s Collection of Prints and Drawings 641
- 13.5 Later Fate of Strada’s Prints and Drawings 647
- 13.6 Drawings Preserved in a Context Linking Them withStrada 649
- 13.7 Strada’s Commissions of Visual Documentation: Antiquity 673
- 13.8 Strada’s Commissions of Visual Documentation: Contemporary Architecture and Decoration 692
- 13.9 Images as a Source of Knowledge 711
- 13.10 Conclusion 717
- 14 ‘Ex Musaeo et Impensis Jacobi Stradae, S.C.M. Antiquarius, CivisRomani’: Strada’s Frustrated Ambitions as a Publisher 719
- 14.1 Is There Life beyond the Court? 719
- 14.2 Strada’s Family 719
- 14.3 Ottavio Strada’s Role 725
- 14.4 The Publishing Project: Strada Ambitions as a Publisher 728
- 14.5 The Musaeum as an Editorial Office? 739
- 14.6 Financing the Programme 752
- 14.7 The Index Sive Catalogus 760
- 14.8 Strada’s Approach of Christophe Plantin 775
- 14.9 The Rupture with Ottavio 781
- 14.10 Strada’s Testamentary Disposition 783
- 14.11 Conclusion: The Aftermath 786
- 15 Le Cose dell’antichità: Strada as a Student of Antiquity 799
- 16 Strada & Co.: By Appointment to His Majesty the Emperor 830
- 16.1 Strada as an Imperial Antiquary and Architect 830
- 16.2 Strada’s Role as an Agent 836
- 16.3 Strada as an Independent Agent 840
- 16.4 ‘Ex Musaeo Iacobi de Strada’: Study, Studio, Workshop, Office, Showroom 843
- 16.5 Strada’s Influence: An Agent of Change 849
- 16.6 Conclusion: Strada’s Personality 863
- 16.7 Epilogue: Back to the Portrait 868
- Appendices 877
- Chronological List of Sources 915
- Bibliography 932
- List of Illustrations 986
- Index 1038